^Powrót na górę
logo
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
  
  
  

Ostatnie Wydarzenia

DNI OTWARTE W NASZYM PRZEDSZKOLU


   Dni Otwarte w naszym przedszkolu w roku szkolnym 2016/17 odbywały się w ciągu dwóch dni. Pierwszego dnia, czyli 27.03.2017r. zajęcia z j. angielskiego dla przyszłych przedszkolaków przygotowały pani Iwonka i pani Ania Sz. z grupy "Pszczółki" - uczestniczyło w nich ośmioro dzieci starszych. W tym samym dniu zajęcia dla dzieci młodszych poprowadziła pani Ania W. z grupy "Jeżyki". Czternaścioro dzieci bawiło się przy zabawach integracyjnych. W drugim dniu, tj. 28.03.2017r. dzieci starsze uczestniczyły w zajęciach z projektu "Mali odkrywcy", przygotowanego przez panią Bożenkę i panią Anię M., natomiast dzieci młodsze bawiły się przy zabawach muzyczno - ruchowych prowadzonych przez panią Olę i panią Agatkę.

GRUPA "JEŻYKI"

W dniu 27.03.2017 podczas Dni Otwartych w Naszym Przedszkolu gościliśmy 14 dzieci z grupy młodszej. Na początku przywitałyśmy rodziców wraz z dziećmi oraz przekazałyśmy krótką informację dotyczącą charakterystyki psychofizycznego rozwoju dziecka 3-letniego i jego adaptację w przedszkolu, następnie przedstawiłyśmy ramowy rozkład dnia. Po paru słowach wstępu, zachęciłyśmy dzieci do wspólnej zabawy poprzez piosenki "Bawiły się dzieci paluszkami" oraz "Praczki" Marty Bogdanowicz. By włączyć dzieci wraz z rodzicami do zabaw użyłyśmy chusty animacyjnej "Klanza" z pomocą, której zagościł uśmiech na twarzach maluchów. Po zabawach każde dziecko otrzymało słodki poczęstunek oraz mogło bawić się w wybranym przez siebie kąciku zabaw. Na zakończenie wszyscy uczestnicy dostali pamiątkowe dyplomy.

GRUPA "PSZCZÓŁKI"

Również w grupie "Pszczółki" odbyły się zajęcia otwarte w których uczestniczyło ośmioro dzieci. W tym dniu po przywitaniu przez panią dyrektor dzieci miały okazję uczestniczyć w zajęciach z j. angielskiego. Na powitanie zaśpiewaliśmy i zatańczyliśmy piosenkę "Hello, hello". Potem próbowaliśmy nauczyć się słów do wyliczanki "Open, shut them" i piosenki "Head, shoulders, knees and toes". Kandydatom na nowych przedszkolaków pomagały dzieci z grupy "Pszczółki" - współpraca wyszła nam wspaniale. Następnie po krótkim poczęstunku wszystkie dzieci powtórzyły nazwy kształtów w j. angielskim i przystąpiły do wykonania pracy plastycznej, która polegała na narysowaniu robota według określonych poleceń w j. angielskim. Wszystkim dzieciom to zadanie wspaniale się udało. Po zakończonych zajęciach dzieci miały okazję zaznajomić się z salą i chwilę się pobawić. Na pamiątkę Dni Otwartych dzieci dostały kolorowe medale z lizakami, z logo przedszkola.

GRUPA "WIEWIÓRKI"

Na zajęcia dla 4, 5, 6-latków przygotowałyśmy temat z projektu "Przytulny domek" z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych, m.in. środków multimedialnych. W sposób zabawowy dzieci poznały ptaki przylatujące wiosną, jak również różnorodne rodzaje gniazd budowanych przez skowronka, bociana, remiza, jaskółkę. Dowiedziały się, jak ważne jest bezpieczne schronienie dla jaj i piskląt. Wysłuchały opowiadania H. Zdzitowieckiej "Gdzie budować gniazdo?" inscenizowanego kukiełkami ptaków. Wzięły udział w zabawach ruchowych z wykorzystaniem opasek na głowy przedstawiających ptaki "Budujemy gniazdo", "Jak ptak", "Ptaszki do gniazd", "Jastrząb i wróble". Wykonały gniazdka z pisklętami z materiałów plastycznych i przyrodniczych w postaci piórek, sianka, słomy, włóczki, papieru kolorowego, i innych. A w nagrodę za udział otrzymały przygotowane dyplomiki i zakładki do książek.

GRUPA "SOWY"

            W drugim dniu zajęć otwartych dzieci trzyletnie zaproszone zostały na zajęcia muzyczno - ruchowe. Na początku spotkania nauczycielki powitały wszystkie dzieci, które chętnie przyszły do przedszkola, mają dobry humor i chcą się bawić.  Zaproponowano zabawę integracyjną do piosenki "Podajmy sobie ręce", do której dzieci wspólnie z rodzicami zatańczyły.  Wprowadzeniem w tematykę zajęć było rozwiązywanie zagadek słuchowych. Dzieci bezbłędnie odgadły "odgłosy pogody" - deszcz wiatr, burzę. W trakcie krótkiej pogadanki nasi mali goście dowiedzieli się, jaką pogodę możemy zaobserwować w marcu: raz świeci słońce, raz pada deszcz, raz wieje wiatr, niekiedy jest burza itp. Rozmowa wzbogacona była pokazem odpowiednich ilustracji. Następnie omówiono wygląd i ukazano brzmienie niektórych instrumentów muzycznych - trójkąta, grzechotki, bębenka, talerzy. Kiedy dzieci miały już za sobą pierwsze próby grania na instrumentach, nauczycielki zaprosiły maluchy do zabawy pt. "Muzyczna pogoda". Zadaniem dzieci było naśladowanie - na odpowiednie hasło nauczycielki - odgłosów pogody grając na instrumentach. Kolejną zabawą zaproponowaną dzieciom była zabawa rytmiczno - ruchowa do piosenki "Taniec skrzatów". Wykorzystując gazety dzieci naśladowały zjawiska pogodowe: deszcz, wiatr, słońce, burzę. W dalszej części zajęć dzieci uczestniczyły w zabawie wspólnie z rodzicami. Na hasło "słonko świeci" -  dzieci spacerowały po sali w rytm tamburyna, na hasło "deszczyk pada" -  chowały się pod parasolami utworzonymi z rąk bliskich. Na koniec zajęć dzieci uczestniczyły w zabawie ruchowo - rytmicznej do piosenki "Zła pogoda". Klaskając i tupiąc naśladowały odgłosy padającego deszczu i chlupot kałuż.   Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły w proponowanych zajęciach, z zaangażowaniem grały na instrumentach, dużą frajdę sprawiła im "gra" z wykorzystaniem gazet.          Jednak po zajęciach czekała je równie interesująca część spotkania -swobodna zabawa w wybranych kącikach zainteresowań.                                                                          Na pamiątkę odwiedzin w przedszkolu nasi mali goście otrzymali odblaskowe breloczki.
             
                                             

Copyright © 2013 Przedszkole nr 2 Goczałkowice-Zdrój