INNOWACJA „SZUMKI W TECZCE” – REALIZOWANA W GRUPIE „WIEWIÓREK
ROK SZKOLNY 2025/2026
Prowadząca: Weronika Stasicka
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą jeden raz w tygodniu, podczas pobytu dzieci w przedszkolu od października 2025 r. do kwietnia 2026 r.
Innowacja ta jest moją odpowiedzią na wzrastającą liczbę dzieci, które przejawiają trudności w szeroko rozumianym rozwoju mowy. Są to trudności szczególnie w zakresie zaburzeń w sferze orofacjalnej, funkcji oddechowych, słuchowych oraz co za tym idzie nieprawidłowej artykulacji.
Wiek przedszkolny jest najlepszym czasem na wszelką stymulację, stąd zajęcia innowacyjne kieruję do grupy 5-latków, chcąc pomóc im przygotować się do prawidłowej wymowy szeregu szumiącego, poprzez usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych, pracy z oddechem, stymulacji funkcji słuchowych, ćwiczeń lewopółkulowych oraz usprawniania małej motoryki. Zajęcia będą miały charakter zabawowy, gdyż jak mówią badania, dzieci we wczesnym wieku przedszkolnym najskuteczniej uczą się poprzez zabawę, aktywnie działając. Poznawanie nowych treści, nauka umiejętności i utrwalanie ich będzie się odbywało za pomocą metod aktywizujących, głównie metod logopedycznych, ruchowych, plastycznych oraz metody lapbooka.
W ramach innowacji jako element współpracy z rodzicami odbędzie się także konkurs plastyczno-logopedyczny oraz przegląd wierszyków logopedycznych.
Chciałabym, aby zajęcia innowacyjne były dla dzieci przede wszystkim świetną zabawą, podczas której zdobędą wszystkie potrzebne umiejętności, aby w konsekwencji poprawnie realizować głoski szeregu szumiącego, co wpłynie pozytywnie na ich cały rozwój.
INNOWACJA „Learn how to draw”. – REALIZOWANA W GRUPIE „PSZCZÓŁEK”
ROK SZKOLNY 2025/2026
Prowadząca: Anna Szmajduch
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą podczas pobytu dzieci w przedszkolu, w ramach zajęć popołudniowych jeden raz w tygodniu od października 2025 r. do maja 2026 r.
Głównym celem tej innowacji jest jak najlepsze przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole, wyrównywanie różnic i podnoszenie poziomu umiejętności językowych.
Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei nauki języka angielskiego z wykorzystaniem środków multimedialnych. Ma ona zachęcać i motywować dzieci do interesowania się językiem angielskim, przyswajania nowego słownictwa, a w szczególności rozwijać kompetencje rozumienia ze słuchu. Doskonalenie tej kompetencji jest kluczowe dla dziecka w wieku przedszkolnym, ponieważ im starszy uczeń tym trudniej nabywać mu umiejętność rozumienia ze słuchu. Dodatkowo dzieci będą na każdych zajęciach wykonywać prace plastyczne zgodne ze zrealizowanym tematem. Zajęcia będą miały charakter zabawy, przeprowadzanej w pozytywnej atmosferze, bez wprowadzania stresu, współzawodnictwa czy nacisku na osiągane efekty tak, aby dziecko wypracowało jak najbogatszą bazę leksykalną i wykształciło swój poziom rozumienia języka angielskiego ze słuchu.
INNOWACJA „GRAFOMOTORYKA W ZABAWACH UKRYTA” – REALIZOWANA W GRUPIE „PSZCZÓŁEK”
ROK SZKOLNY 2025/2026
Prowadząca: Anna Wrzoł, Małgorzata Władarz
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą podczas pobytu dzieci w przedszkolu, w ramach zajęć popołudniowych jeden raz w tygodniu od października 2025 r. do kwietnia 2026 r.
Innowacja „Grafomotoryka w zabawach ukryta” jest naszą odpowiedzią na zauważone problemy dzieci w zakresie sprawności ruchowej, zarówno w obrębie motoryki małej, jak i dużej, a także stanowi wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zaproponowane aktywności w ramach innowacji pozytywnie wpłyną na wszechstronny rozwój dziecka, a zdobyte podczas zajęć kompetencje i umiejętności motoryczne zostaną wykorzystane przez dziecko i pomogą mu odnieść sukces na wyższych szczeblach edukacji. Proponowane zajęcia bazują na doskonaleniu podstawowych cech motorycznych, jak siła koordynacja, równowaga i zręczność oraz usprawniają precyzyjne ruchy rąk, dłoni i palców, potrzebne do prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego i sprawnego posługiwania się nim. Wykorzystanie różnego rodzaju pomocy dydaktycznych oraz naturalnych przedmiotów o zróżnicowanej fakturze, kształtach i konsystencji zachęca i motywuje do polisensorycznego poznawania świata i korzystnie wpływa na usprawnienie procesów integracji sensorycznej i manipulacji. Zaplanowane działania pobudzają kreatywność i aktywność własną dziecka, a także rozwijają jego zainteresowania.
INNOWACJA “W ŚWIECIE BAJKI I BAŚNI”– SPOTKANIE Z BAJKĄ, BAŚNIĄ I MUZYKĄ. REALIZOWANA W GRUPIE „SÓW”
ROK SZKOLNY 2025/2026
Prowadząca: Barbara Bernacik
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą podczas pobytu dzieci w przedszkolu, w ramach zajęć popołudniowych w pierwszy czwartek każdego miesiąca od października 2025 r. do maja 2026 r.

Innowacja „W świecie bajki i baśni” – spotkanie z bajką, baśnią i muzyką – skierowana jest do dzieci 5-6 letnich z grupy „Sowy”. Będzie realizowana raz w miesiącu od października 2025 r. do maja 2026 r. Założeniem tej formy zajęć jest połączenie edukacji językowej oraz muzycznej. Najważniejsze cele zajęć to: rozwijanie inteligencji emocjonalnej – rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji własnych oraz emocji innych osób poprzez kontakt z bajką i muzyką, wzmacnianie kompetencji społecznych – nauka empatii, współpracy, komunikacji i rozwiązywania konfliktów inspirowana fabułą i postaciami z bajek i baśni, kształtowanie pozytywnych postaw moralnych i etycznych – poprzez analizę zachowań bohaterów i wartości zawartych w utworach literackich, budowanie więzi w grupie – wspólne przeżywanie przygód bohaterów bajkowych integrujących grupę i wspierających proces wychowawczy, poznanie kanonu baśni i bajek – rozpoznawanie poznanych utworów poprzez pytania i odpowiedzi dzieci, doskonalenie sprawności językowych – budowanie wypowiedzi ciagłej, złożonej. Zajęcia będą polegały na zapoznaniu dzieci z wybraną bajką, analizą, syntezą tekstu i obrazu. Zabawa z piosenką, instrumentalizacja i rytmizacja wybranych tekstów, elementy rozwijające zdolności artystyczne dzieci. Bajkoterapia to nie tylko ciekawy sposób na rozwijanie sprawności komunikacyjnej u dzieci, ale także na rozpoznawanie uczuć, odróżnianie dobra od zła i kształtowanie wyobraźni.
INNOWACJA “SENSOPLASTYKA”. REALIZOWANA W GRUPIE “SÓW”
ROK SZKOLNY 2025/2026
Prowadzące: Barbara Dzida
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą podczas pobytu dzieci w przedszkolu, w ramach zajęć popołudniowych, dwa razy w miesiącu od października 2025 r. do maja 2026 r.
Innowacja „Sensoplastyka®- małe rączki wielkie dzieła” to metoda pracy wykorzystująca plastyczne i sensoryczne zabawy. Wzbogaca codzienne zajęcia, umożliwia indywidualne podejście i angażuje wszystkie dzieci. Pozwala dzieciom swobodnie tworzyć, rozwijać wyobraźnię i poczucie własnej wartości, a przy tym uczy cierpliwości, skupienia i współpracy. Przedszkolaki rozwijają się najlepiej wtedy, gdy mogą działać, doświadczać i bawić się. Ważne jest, aby wspierać nie tylko ich rozwój poznawczy, ale też emocje, relacje społeczne i sprawność manualną, która przygotowuje do nauki pisania Wprowadzenie jej w grupie 5–6 latków odpowiada na naturalną ciekawość dzieci, wzbogaca codzienne zajęcia i daje możliwość na indywidualne podejście do każdego dziecka.