AKTUALNOŚCI

PODSUMOWANIE KONKURSU „Zimowy pejzaż”-
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA:

Konkurs “Zimowy Pejzaż

Ogłoszenie-o-zapisach-2025-2026

Ogłoszenie-o-zapisach-2025-2026

Co-należy-zrobić-2025-2026

Co-należy-zrobić-2025-2026

Wydarzenia w przedszkolu- luty 2025 r.

Wydarzenia w przedszkolu- luty 2025 r.

Ciekawe popołudnia w naszym przedszkolu.

W naszym przedszkolu rozbudzanie u dzieci kreatywności i wyobraźni nie kończy się na zajęciach dopołudniowych. Przedszkolaki bardzo aktywnie spędzają popołudnia, które wypełnione są plastyką, muzyką, książką,  twórczą zabawą i eksperymentami. A wszystko po to, aby wspomagać twórcze myślenie i wpływać na wielozmysłowe poznawanie świata.  

Styczeń

„Robimy pranie.

Podczas popołudniówki wraz z przedszkolakami zrobiliśmy nietypowe pranie. Ustawiliśmy cztery pralki do których dzieci przyczepiały proszki z wybranymi przez nie literkami. Następnie dzieci wrzucały do prania koszulki na których był obrazek rozpoczynający się daną głoską. Podczas tej zabawy przedszkolaki utrwalały poznane dotąd literki, ćwiczyły motorykę, a wszystko to świetnie się bawiąc.

Dzieci wyszukują koszulki z obrazkiem na głoskę r.

Dzieci wyszukują koszulki z obrazkiem na głoskę r.

Pralki gotowe na wielkie pranie.

Pralki gotowe na wielkie pranie.

„Grupowa książka”.

Podczas popołudnia dzieci wysłuchały baśni pt.: „Stoliczku nakryj się”, która była pretekstem do rozmów na temat uczciwości, życzliwości i szacunku. Przedszkolaki dowiedziały się, że za rzetelną pracę jesteśmy nagradzani, a karczmarz za swoją pazerność, chciwość i nieuczciwość został ukarany. Następnie dzieci wykonały ilustracje do wysłuchanej baśni z której powstała piękna książeczka.

Dzieci tworzą ilustracje do książeczki.

Dzieci tworzą ilustracje do książeczki.

Gotowa książeczka wykonana przez dzieci.

Gotowa książeczka wykonana przez dzieci.

„Bałwanki”.

Podczas popołudniówki przedszkolaki wykonały śliczne bałwanki. Zadaniem dzieci było namalowanie bałwanków farbą na niebieskim arkuszu, a kiedy prace wyschły wykończyły swoje dzieła, doklejając elementy z kolorowej plasteliny. Poprzez takie działania, przedszkolaki doskonalą swoje sprawności manualne, rozwijają motoryką małą i koordynację wzrokowo – ruchową, a także orientację przestrzenną i na kartce. Zajęcia manualne pełnią także rolę relaksacyjną, uspakajają i ćwiczą koncentrację i uwagę. Podczas wykonywania pracy plastycznej dzieci świetnie się bawiły i z radością podziwiały prace kolegów.

Dzieci wyklejają bałwanki plasteliną.

Dzieci wyklejają bałwanki plasteliną.

A tak prezentują się gotowe prace.

A tak prezentują się gotowe prace.

„Kodowanie na dywanie”.

Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń i planowania działań.  Są to zajęcia rozwijające logiczne myślenie, podejścia zadaniowego do stawianych problemów oraz  umiejętność współpracy. Dla dzieci to jednak przede wszystkim świetna zabawa. Dzieci na zajęciach układały na macie obrazki wg kolorów i kształtów oraz tworzyły wieże z kolorowych kubków.

Dzieci dopasowują elementy.

Dzieci dopasowują elementy.

Dzieci w grupach ustawiają wieżę wg wzoru.

Dzieci w grupach ustawiają wieżę wg wzoru.

„Zajęcia z jogi”.

W  tym miesiącu w grupie,, Sowy” rozpoczęliśmy realizację projektu ,,Bos(o)oddechowo”. Wspólnie zostały ustalone zasady, które będą obowiązywać na zajęciach. Dzieci poznały podstawowe figury asan na kartach, a później przeszliśmy do części praktycznej. Dzieci świetnie się bawiły podczas zabawy na matach, na których znajdowały się postacie przedstawiające różnorodne pozycje wykorzystywane podczas ćwiczeń jogi. Na koniec zajęć przedszkolaki  przeszły do stanu wyciszenia i relaksu – wykorzystując technikę oddychania.

Dzieci wykonują figury przedstawione na podkładkach.

Dzieci wykonują figury przedstawione na podkładkach.

Dzieci wykonują pozycję Kobra.

Dzieci wykonują pozycję Kobra.

„Pompowanie balonu za pomocą octu i sody”.

Nauka jest fajna! Przeprowadziliśmy ciekawe doświadczenie z użyciem balonu, sody oczyszczonej i octu. Do 1/3 butelki wlaliśmy ocet. Do balona wsypaliśmy sodę oczyszczoną, a następnie założyliśmy balon na szyjkę z butelki tak, żeby zawartość wpadła do octu. Balon unieśliśmy do góry i obserwowaliśmy jak w butelce zachodziła reakcja sody z octem, a balon zaczął zwiększać swoją objętość samodzielnie się pompując. To doświadczenie wywołało sporo reakcji i zdziwienia u dzieci oraz przyniosło wiele satysfakcji z wykonywanych po kolei czynności.

Dzieci zaciekawione co się stanie z balonem.

Dzieci zaciekawione co się stanie z balonem.

Obserwacja eksperymentu.

Obserwacja eksperymentu.

„Czy śnieg jest brudny? – obserwacja topniejącego śniegu.”

Dzieci również odpowiedziały na pytanie: „Czy śnieg jest czysty?”. Prowadziliśmy obserwacje topniejącego śniegu i okazało się, że woda która została po rozpuszczeniu śniegu nie jest taka czysta i zawiera różne drobne nieczystości. Były to naprawdę ciekawe doświadczenia, które przyniosły dzieciom dużo zainteresowania i radości.

Dzieci prowadzą obserwację.

Dzieci prowadzą obserwację.

„Doświadczenie-kolorowe mleko”.

Dzieci dowiedziały się przez to doświadczenie, że mleko zawiera w sobie dużo tłuszczu, a tłuszcz nie rozpuszcza się w wodzie. Dzięki tej zależności kropelki barwnika spożywczego nie będą się w mleku mieszały, tak jak stałoby się to w wodzie. „Magiczny efekt” pojawia się dopiero w momencie dodania do mleka z barwnikami płynu do naczyń. Za pomocą patyczków kosmetycznych umoczonych w płynie do naczyń, kropelki barwników rozpryskują się i rozprowadzają na powierzchni mleka, co tworzy piękne kolory i wzory, a nawet można „pomalować” mleko. Doświadczenie to wzbudziło dużo zainteresowania.

Dzieci poznają jak zachowuje się mleko połączone z płynem oraz barwnikami.

Dzieci poznają jak zachowuje się mleko połączone z płynem oraz barwnikami.

Eksperyment z mlekiem i kolorowymi barwnikami.

Eksperyment z mlekiem i kolorowymi barwnikami.

„Gra „ Search and find”

Gry dydaktyczne mają wiele zalet. Jako jedna z metod umożliwia realizację celów dydaktycznych i wychowawczych, gwarantując przy tym wspólną zabawę. Można i należy wprowadzać gry od najwcześniejszych etapów, pamiętając jednak, że dzieci młodsze nie są w stanie przyswoić od razu wszystkich obowiązujących reguł. Prawidłowo dobrane gry edukacyjne nie tylko ułatwiają dziecku
zdobywanie wiedzy i rozwijają inteligencję, ale także: ćwiczą logiczne myślenie i kojarzenie faktów, uczą wytrwałości i cierpliwości, rozwijają umiejętność analitycznego i strategicznego myślenia, skłaniają do szybkiego podejmowania decyzji, dodają pewności siebie, a także uczą radzenia sobie z przegraną. Przy tym rozwój dziecka odbywa się poprzez zabawę, dlatego daje najlepsze efekty. W ramach popołudniowych zajęć dzieci grały w grę „ Search and find”. Gra ma na celu ćwiczenie koncentracji, szybkiego wyszukiwania obrazków, ćwiczy pamięć i logiczne myślenie.

Wspólna gra dzieci.

Wspólna gra dzieci.

„Robot”

W ramach ciekawych popołudni grupa Misie wykonała robota. Praca ta miała na celu uczenie się współpracy w grupie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, a także ćwiczenie rąk poprzez wydzieranie papieru. Dzieci zostały podzielone na dwie grupy, gdzie chłopcy wydzierali papier i przyklejali go na karton, natomiast dziewczynki przy stolikach malowały rolki po papierze, gdzie potem wspólnie przyklejali do składanego robota. Praca przebiegła w miłej i zgodnej atmosferze, a każdy miał w niej swój udział.

Dziewczynki malują elementy robota.

Dziewczynki malują elementy robota.

Wyklejanie kartonu przez chłopców.

Wyklejanie kartonu przez chłopców.

Wspólne zdjęcie dzieci z wykonaną pracą.

Wspólne zdjęcie dzieci z wykonaną pracą.

„Zimowy tor przeszkód”.

Zima zawitała do nas na dobre. To czas kiedy nasza aktywność na świeżym powietrzu nie jest taka duża  jak podczas lata. Nasze przedszkolaki starają się w miarę możliwości korzystać ze spacerów na świeżym powietrzu. Jednak kiedy jest to utrudnione swoją potrzebę ruchu zaspokajają w sali przedszkolnej. Podczas zajęć popołudniowych Misie aktywnie brały udział w pokonywaniu toru przeszkód. Pokonywanie przeszkód było dla dzieci świetną okazją do podwyższania swoich umiejętności i zdolności oraz zmierzeniu się z nowymi wyzwaniami. Dzieci aktywnie i atrakcyjnie spędziły czas .Dzięki tego typu zabawom  kształtowały zwinność, równowagę, koordynację .

Wykonywanie przez dzieci torów przeszkód.

Wykonywanie przez dzieci torów przeszkód.

Wykonywanie przez dzieci torów przeszkód.

Wykonywanie przez dzieci torów przeszkód.

„Ufoludki”.

Tematyka zajęć w styczniu dotyczyła między innymi treści związanych z kosmosem. Podczas zajęć  dzieci zaznajomiły się z Układem Słonecznym oraz odległym  i fascynującym Wszechświatem. W trakcie  zajęć popołudniowych dzieci wykonały ufloludki, wykorzystując przy tym słomki do napojów. Rozdmuchując zieloną farbę rozcieńczoną z wodą nadawały kształtu swoim kosmicznym przyjaciołom. Po wyschnięciu powstałego kleksa samodzielnie dorysowywały ufloludkowi wybrane przez siebie części ciała tworząc śmieszną, kosmiczną postać. Tego typu zajęcia miały na celu pobudzenie kreatywności dzieci, ale przede wszystkim ćwiczenie prawidłowego precyzyjnego ustawienia toru wydechu powietrza.

Wydmuchiwanie ze słomki ufoludka.

Wydmuchiwanie ze słomki ufoludka.

Gotowe ufoludki.

Gotowe ufoludki.

„Popołudnie z Kicią Kocią”.

Do grupy Pszczółek zawitała uwielbiana przez dzieci postać z książek z serii Kicia Kocia. Przedszkolaki wybierały części książeczek, które z wielką uwagą słuchały. Miały możliwość otwierać okienka  w różnych historiach bohaterki i odkrywać ciekawostki. Grały w memo, kolorowały kiciowe kolorowanki. Pojawiła się również maskotka Kici Koci, która towarzyszyła dzieciom w zabawie. Kicia Kocia nie tylko bawi, ale również uczy przydatnych zachowa oraz czynności codziennych. Przygody kotki poprzez ciekawe ilustracje, odpowiednie kształty i wyraziste barwy są uwielbianą książką nie tylko maluchów, ale i starszych przedszkolaków.

Dzieci dokonują wyboru książki.

Dzieci dokonują wyboru książki.

„Ćwiczenia  uważności i koncentracji”.

Kolejne ciekawe popołudnie minęło w grupie Pszczółek na ćwiczeniu koncentracji i uważności. Dzieci słuchały nagrania „Spokój i uważność małej żabki”. Warto ćwiczyć uważność by móc kontrolować oddech, emocje, wyciszyć głowę oraz trenować relaksowanie się oraz nie zwracanie uwagi na bodźce zewnętrzne. Przedszkolaki w miarę swoich dziecięcych możliwości, próbowały w ciszy i spokoju po obiedzie wykonać ćwiczenie.  Na pewno będziemy uważność ćwiczyć częściej!

Dzieci słuchają nagrania.

Dzieci słuchają nagrania.

PROGRAM EDUKACYJNY
pt. Kubusiowi Przyjaciele Natury

Kubusiowi Przyjaciele Natury - logo

Kubusiowi Przyjaciele Natury – logo

W roku szkolnym 2024/2025 nasze przedszkole bierze udział w  XVII edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego Kubusiowi Przyjaciele Natury. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci, w czasie której nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z aktywności sportowej.

NASZE PRZEDSZKOLE REALIZUJE:

Wojewódzki Projekt pt. „KLUB  ZDROWEGO  PRZEDSZKOLAKA
Klub Zdrowego Przedszkolaka -logo

Klub Zdrowego Przedszkolaka -logo

W roku szkolnym 2024/2025 nasze przedszkole bierze udział w projekcie edukacyjnym pt. KLUB  ZDROWEGO  PRZEDSZKOLAKA, którego celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat postaw prozdrowotnych, propagowanie zdrowego stylu życia oraz wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci.

 Działania w ramach projektu kierowane są do przedszkolaków i mają na celu wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia, wykształcenie u nich postawy prozdrowotnej, nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych.

Organizatorem projektu jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach.

Roczny plan pracy

Roczny plan pracy

Realizowane projekty i innowacje.

Realizowane projekty i innowacje.

Uchwała Nr III/29/2024 Rady Gminy Goczałkowice – Zdrój z dnia 25.06.2024 r.  w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego, w którym kończą 6 lat w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Goczałkowice – Zdrój – link:
Określenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego, w którym kończą 6 lat w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Goczałkowice – Zdrój
Zarządzenie w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w Publicznym Przedszkolu nr 2 w Goczałkowicach – Zdroju od 1 września 2023 r. – link:
Zarządzenie w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w Publicznym Przedszkolu nr 2

 

 

 

 

                                                                     STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

Na podstawie ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606) zmieniające dotychczasową ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, której tytuł na mocy tychże zmian otrzymuje brzmienie „o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym  i ochronie małoletnich” (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.) w naszym przedszkolu wprowadzono Standardy Ochrony Małoletnich, które opracowano w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom oraz eliminowania potencjalnych zagrożeń.
Dokument znajduje się  w formacie PDF. Jest  także dostępny dla wszystkich zainteresowanych na tablicy w szatni przedszkola.

Standardy ochrony małoletnich ( plik do pobrania ):

Standardy ochrony dzieci przed krzywdzeniem

Ważne telefony – gdzie szukać pomocy?

Kampania

Kampania „Blisko telefonu – daleko od dziecka”

Link informacyjny:

DomoweZasadyEkranowe.fdds.pl 

Nasze  przedszkole.

Zdjęcie przedszkola

Zdjęcie przedszkola

Kuchnia.

Kuchnia.

Sala sensoryczna.

Sala sensoryczna.

Gabinet logopedy.

Gabinet logopedy.

Sala przedszkolna.

Sala przedszkolna.

Sala przedszkolna.

Sala przedszkolna.

Łazienka.

Łazienka.

Skip to content