AKTUALNOŚCI
Drodzy Rodzice.
Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej zakładki Przedszkole – Gazetka Przedszkolna „Twój Przedszkolak” – link:
https://przedszkole2goczalkowice.pl/gazetka-przedszkolna-twoj-przedszkolak
Znajdziecie tam wiele cennych informacji oraz materiałów, które mogą być pomocne w codziennej edukacji i rozwoju Waszych dzieci.
Na stronie znajduje się nowy, jesienny numer naszej gazetki przedszkolnej, w którym publikujemy aktualności, wydarzenia oraz osiągnięcia naszych przedszkolaków.
Przypominamy również, że w tej zakładce co miesiąc publikujemy broszury dotyczące emocji dziecka, które pomagają rodzicom lepiej wspierać rozwój emocjonalny swoich pociech.
Zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej strony, aby być na bieżąco z wszystkimi nowościami i wydarzeniami w naszym przedszkolu.
Ciekawe popołudnia w naszym przedszkolu.
W naszym przedszkolu rozbudzanie u dzieci kreatywności i wyobraźni nie kończy się na zajęciach dopołudniowych. Przedszkolaki bardzo aktywnie spędzają popołudnia, które wypełnione są plastyką, muzyką, książką, twórczą zabawą i eksperymentami. A wszystko po to, aby wspomagać twórcze myślenie i wpływać na wielozmysłowe poznawanie świata.
Październik 2025 r.
„Mrowisko”
Dzieci uwielbiają poznawać ciekawostki przyrodnicze. Podczas realizacji tematyki związanej z „Jesienią” przedszkolaki wzbogacały informacje dotyczące pracowitych mieszkańców lasu. Oglądały edukacyjny film przyrodniczy – „Mrówki dla dzieci! Odkrywamy tajemnice mrowiska”, przeglądały również książki przyrodnicze szukając ilustracji związanej z poznawaną tematyką i przyglądały się obrazkom przez lupy.
Wykonaliśmy wspólnie pracę plastyczną „Mrowisko”. W rytm utworu „Most na rzece Kwai” kreskami pionowymi, poziomymi i skośnymi zapełnialiśmy papierowy biały kwadrat. Następnie przedszkolaki zgodnie z instrukcją nauczyciela składały kwadrat oraz przyklejały królową mrówek, dorysowując czułki i odnóża. Chętne dzieci samodzielnie rysowały mrówki. Prace wszystkich przedszkolaków ułożyliśmy w duże mrowisko. Podczas tej działalności nie tylko rozwijaliśmy motorykę małą ale również utrwalaliśmy nazwy figur geometrycznych (kwadrat, trójkąt, koło).
„Szary domek”
Na ulicy Wietrznej w Herbacianym Miastku pojawił się któregoś dnia trochę dziwaczny Szary Domek. Na początku nic nie rozumiał, nawet szumu Wiatru, który powolutku uczył go dźwięków, zapachów, słów, języków świata. A im bardziej się poznawali, tym bardziej Wiatr dostrzegał barwne wnętrze Szarego Domku. Ich przyjaźń kwitła, ale Wiatr – jak to wiatr – wciąż gdzieś hulał po świecie, a Szary Domek czuł się często bardzo samotny… Czy uda mu się znaleźć radość, przyjmując pod swój dach Noc? Czy też nadal będzie tęsknić „za kimś, kto lubi pić herbatkę wieczorami i czytać książki”? A może Srebrny Wilk-poeta pokona swą wilczą naturę i zagrzeje tu dłużej miejsce? A jeśli nie on, to może w Domku zadomowi się najmilsza na świecie Wiedźma i jej – oczywiście czarny! – Pan Kot? Albo Niszczydom…? Czy Szary Domek znajdzie wreszcie szczęście? Czy może nauczy się je po prostu dostrzegać dzięki przyjaciołom i komuś, kto był cały czas tuż obok, nie rzucając się w oczy? Ta pełna metafor, bajka o przyjaźni – prawdziwej i wiernej, pomimo odmiennych natur, sposobów bycia, marzeń i opinii innych podbiła serduszka dzieci z grupy: „ Pszczółki”. Codzienne słuchały jednego opowiadania, które potem ilustrowały, a ilustracje zostały zebrane w książeczkę.
„Kalambury”
Kalambury w przedszkolu to świetna zabawa rozwijająca mowę, myślenie i motorykę. Polega na odgadywaniu haseł przedstawianych gestami, rysunkami lub dźwiękami. Przykładowe hasła dla przedszkolaków to zwierzęta, czynności dnia codziennego, zawody lub proste przedmioty. Gra w kalambury ma wiele zalet. Rozwija umiejętności wypowiadania się, co jest kluczowe dla rozwoju językowego dzieci. Angażuje również kreatywność i wyobraźnię, umiejętność dopasowywania oraz tworzenia rozwiązań – czasem oryginalnych i wymagających pomysłowości! A przy tym dostarczają dużo śmiechu……
„Jesienne drzewo”
Charakterystyczne cechy jesieni to zmieniające się kolory liści, ich opadanie z drzew i wynikające z tych procesów zmiany krajobrazu. Dzieci z grupy : „Pszczółki” wykonały jesienne drzewko techniką rysowania i wydzieranki. Najpierw narysowały, przy użyciu kredki świecowej pień i gałęzie, a następnie wykleiły koronę z wydzieranych kawałków kolorowego papieru w odcieniach jesieni (żółty, pomarańczowy, brązowy, zielony). Gotową pracę uzupełniły o dodatkowe elementy, takie jak spadające liście. Rysowanie i wydzieranka jesiennego drzewa rozwija zdolności manualne (motorykę małą), kreatywność oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Ponadto dostarcza satysfakcji z efektów.
„Dynia”
Dynia to często temat przewodni różnych zajęć plastycznych i jesiennych. Dzieci z grupy: „Pszczółki” wykonały piękną mozaikową pracę plastyczną z jesiennych liści i kawałków kolorowego papieru. Najpierw jesienne liście i papier zostały pocięte na kawałki. Następnie kontur dyni kawałek po kawałku posmarowany klejem i wyklejony kawałkami pociętych, kolorowych liści. Zabawa podczas przyklejani i efekt kocówy niezależnie od wyciętych kształtów był imponujący. Ogonek dyni został namalowany plasteliną. Oprócz twórczości plastycznej dzieci podczas zabawy świetnie trenują małą motorykę, podczas wycinania, chwytania małych kawałków listków i przyklejania ich.
„Zabawy sensoryczne z użyciem kaszy manny”
Podczas zajęć popołudniowych dzieci uczestniczyły w sensorycznej zabawie z użyciem kaszy manny. Każde dziecko otrzymało kolorowy talerzyk z kaszą, na którym miało za zadanie przypomnieć i narysować poznane litery oraz cyfry. Następnie dzieci tworzyły zabawne obrazki według własnego pomysłu oraz swobodnie bawiły się kaszą. W trakcie zajęć dzieci poznawały strukturę kaszy manny – jej miękkość, sypkość i zapach, co pobudzało ich zmysły dotyku i węchu. Zabawa rozwijała motorykę małą, wrażliwość sensoryczną, kreatywność oraz utrwalała znajomość liter i cyfr.
„Kolorowe liście”
Podczas zajęć dzieci wykonywały pracę plastyczną zatytułowaną „Kolorowe liście”. Najpierw malowały liście farbami w barwach jesieni – używały czerwieni, żółci, brązu, pomarańczu i zieleni. Następnie odbijały pomalowane liście na kartce papieru, tworząc jesienne kompozycje. Dzięki tej aktywności dzieci mogły zaobserwować budowę liścia – widziały jego kształt, ogonek oraz unerwienie. Zajęcia rozwijały spostrzegawczość, kreatywność oraz sprawność manualną.
„Pieczątki z jabłek-dyniowe obrazki”
Kolejny pomysł na „ciekawe popołudnie” w grupie „Sowy” zrodził się od samych dzieci, które bardzo chciały wykonać pracę farbami przy użyciu pieczątek. Więc do wykonania pracy posłużyły połówki jabłek, pomarańczowa i zielona farba. Dzieci na swoich kartkach odbijały połówki jabłek umoczone w farbie, po czym stwierdziły, że wyszły im małe dynie. Do dyni domalowały zieloną farbą ogonki. „Dyniowe” prace wyglądały pięknie, a dzieci miały okazję nie tylko doskonalić swoją wyobraźnię, ale także zdolności manualne.
„Jesienny jeżyk”
Dzieci z grupy „Sowy” w ramach „ciekawych popołudni” wykonały pracę pt.: „Jesienny jeżyk”. Najpierw gąbeczkami umoczonymi w farbach o barwach jesieni ich zadaniem było przygotować kolorowe tło pod swojego jeżyka. Następnie po wyschnięciu farb, przykleiły głowę jeżyka, którą udekorowały oczami i noskiem. Później czarnymi kredkami dorysowały jeżykowi kolce. Kolorowe prace udekorowały gazetkę w szatni. Dzieci bardzo się starały aby ich praca była piękna i kolorowa, co sprawiło im wiele radości.
„Tor przeszkód”
To najbardziej lubiana wśród grupy aktywność. Dzieci podczas ciekawych popołudni brały aktywny udział w wykonywaniu ćwiczeń po wyznaczonej ścieżce. Pokonywanie torów przeszkód z użyciem ścieżek sensorycznych bardzo uatrakcyjniały zajęcia. Stymulacja zmysłów, a co za tym idzie pracy mózgu sprzyjała ogólnemu rozwojowi funkcji poznawczych. I to właśnie w głównej mierze dzięki tego typu aktywności dzieci miały szansę na stymulację dotykową swoich stóp, a zwłaszcza ich podeszw, gdzie znajduje się największa liczba receptorów czuciowych.
„Lisy z talerzyków papierowych”
Jesienny czas jest doskonałym momentem do wykonywania wielu ciekawych, kreatywnych oraz kolorowych prac plastycznych. Pogoda za oknem ,zwłaszcza słoneczna inspiruje do działania i wykorzystania darów jesieni, symboli obecnej pory roku w wielu aktywnościach w przedszkolu. Dzieci z grupy „ Wiewiórki” wykonały liska używając papierowych talerzyków. Za pomocą papieru kolorowego wydzierając go pokryły talerzyk, który został wycięty w trójkąt. Następnie dokleiły uszy, oczy oraz ogon. Tego typu ćwiczenie doskonali motorykę małą, koncentrację uwagi, a także uczy cierpliwości.
„Owoce”
W październiku nasza grupa omawiała tematykę związana z jesiennymi zbiorami. Dzieci poznały i utrwaliły nazwy owoców i warzyw, a także nauczyły się odróżnić je. Podczas ciekawych popołudni dzieci wyklejały kontury owoców za pomocą bibuły. Robiąc kuleczki z pociętej bibuły, pokrywały powierzchnię konturu jabłka lub gruszki, następnie przy pomocy kleju mocowały je. Tworzenie tego rodzaju prac plastycznych jest doskonałym sposobem na naukę oraz utrwalenie kolorów, a także kształtów. Aktywność ta umożliwia rozwój umiejętności manualnych ,jest również sposobem na eksperymentowanie z różnymi teksturami.
„Eksperyment z mlekiem i barwnikami – odganiamy złe emocje”
Podczas tygodnia emocji w ramach ciekawych popołudni, dzieci z grupy misie wykonały wspólnie z nauczycielem eksperyment odganiania negatywnych emocji. Do trzech talerzy wlaliśmy mleko, pod talerzami ułożyliśmy buźki przedstawiające emocje: smutek, radość i złość. Do talerza ze smutną buźką wkrapialiśmy za pomocą pipety kolor niebieski, do talerza z wesołą minką kolor zielony, a ze złą kolor czerwony. Następnie, aby odgonić niechciane emocje, czyli smutek i złość wlaliśmy do środek płyn do naczyń, co powodowało, że barwnik na mleku rozchodził się na boki. Dzieci obserwowały reakcję barwników spożywczych na mleko po dodaniu do niego płynu do naczyń. Doświadczenie to wizualizuje napięcie powierzchniowe i oddziaływanie detergentu na tłuszcz w mleku, a obserwacja „tańczących” kolorów wzbudziła u dzieci fascynację i stymulowała ich kreatywność oraz umiejętność obserwacji.
„Poznajemy nasze emocje”
Podczas październikowych zajęć rozmawialiśmy o owocach, warzywach, o tym, że każdy z nas może mieć zły dzień i jak należy dbać o swoje bezpieczeństwo. Przez cały miesiąc Misie starały się poznawać różne uczucia, uczyły się je nazywać i wyrażać, a wszystko to w atmosferze zabawy, śmiechu, twórczości… i ważnych rozmów. Na początku miesiąca dzieci dowiedziały się, czym są emocje i dlaczego każdy człowiek – mały czy duży – ich doświadcza. Pomogła w tym wspólna zabawa i oglądanie książek. Podczas popołudniowych zajęć dzieci opowiadały jak się czują i dlaczego, a następnie kolorowały odpowiednie obrazki. Była to doskonała okazja do nauki uważności na własne emocje i emocje innych.
Innym razem dzieci otrzymały obrazki przedstawiające chłopca i dziewczynkę. Zadaniem dzieci było opowiedzenie o swoim samopoczuciu i emocjach jakie czują w danej chwili. Podczas tych zajęć dzieci uczyły się, że każde uczucie jest potrzebne. Następnie wycinając swój obrazek na twarzy przyklejały daną emocję jaką wcześniej przedstawiły. Miesiąc październik był to czas zabawy, ale także bardzo ważnej nauki . Dzieci miały okazję zrozumieć, że emocje są czymś naturalnym, że warto o nich mówić i że każdy ma prawo czuć inaczej.
„Park jurajski dla dinozaurów”
Podczas zajęć popołudniowych dzieci stworzyły palmy używając rolek po papierze toaletowym oraz pasków z zielonego papieru. Dzieci kolorowały rolki po papierze na brązowo, następnie przyklejały kolorowe paski od środka, co dało nam efekt rozłożystej palmy. Wszystkie palmy przytwierdziliśmy do dużego kartonu, a na środek z pomocą nauczyciela złożyliśmy dwa dinozaury metodą origami. Na życzenie dzieci, udało się stworzyć nawet wulkan. Gotowa makieta zagościła w szatni w przedszkolnej.
„Jesienne jeże”
Jesienne jeże w przedszkolu to pomysł na edukacyjne i plastyczne zabawy związane z przygotowaniami tych zwierząt do zimy. Podczas ciekawych popołudni nasze przedszkolaki dały się ponieść jesiennej wyobraźni! Misie wykonały prace plastyczną przedstawiającą jeże.
„Papierowa Ziemia”
Realizując tematykę związaną z „Ziemią – naszą planetą” wykonaliśmy piękne prace grupowe „Papierowa Ziemia”. Były to zajęcia plastyczne z wykorzystaniem przyniesionych przez dzieci gazet, podczas którego przedszkolaki tworzyły mapę Ziemi. Na wstępie dzieci zostały zapoznanie z mapą Ziemi, która zawisła w naszej sali. Przedszkolaki były bardzo zainteresowane i chętnie przyglądały się kształtom kontynentów. Nauczycielka rozdała podzielonym grupom, kontury ziemi narysowane na dużym arkuszu białego papieru. Wiewiórki gniotąc gazety wyklejały wszystkie lądy, następnie zamalowywały farbami morza i oceany, a finalnie przyklejały rybki i statki.
Obserwowanie, jak dzieci dzielą się przestrzenią i materiałami plastycznymi, jest fascynujące! Przedszkolaki zaczynają dostrzegać prace kolegów i inspirować się wzajemnie! Taka aktywność to nie tylko zabawa – to lekcja funkcjonowania społecznego. Dzieci uczą się respektować cudzą pracę i przestrzeń, negocjować dostęp do materiałów plastycznych. Wspólne prace stają się też powodem do dumy dla całej grupy.
„Górska przygoda”
Podczas realizacji tematyki związanej z „Wspomnieniami wakacyjnymi” sięgaliśmy pamięcią do tych jakże miłych chwil. Omawiając „Górskie przygody” wykonaliśmy bardzo pracochłonną pracę plastyczną, składającą się z wielu etapów:
– „Zielono mi” – dzieci w rytm słuchanej muzyki „Most na rzece Kwai” – zakreskowywały kartkę na zielony kolor.
– „W Kreskolandii” – rytmicznie do utworów „Menuet”, „Menuet II Suita Arlezjanka”, kreśliły kreski pionowe w kolorach czarnym i szarym.
– „Górskie szczyty” – przedszkolaki na szarej zakreskowanej kartce odrysowywały swoje dłonie i wycinały.
– „Na zielonej łące” – rytmicznie przy utworze „Hej idę w las”, wydzierały z zakreskowanej zielonej kartki paski.
– „Owca” – dzieci składały owcę techniką origami.
Pozostało wszystkie przygotowane elementy przykleić na niebieską kartkę. Mimo tylu działań dzieci chętnie pracowały, rozwijając nie tylko swoje umiejętności manualne, ale ucząc się łączenia w całość, komponowania obrazka. Było warto, bo prace są piękne.
Pomóżmy Stasiowi – synkowi naszej Pani Agatki!
Drodzy Rodzice, Opiekunowie, Przyjaciele Przedszkola,
Zwracamy się do Was z ogromną prośbą o wsparcie dla Stasia – synka naszej wspaniałej Pani Agatki, która zawsze z uśmiechem wita każde dziecko w przedszkolu i troszczy się o każdego przedszkolaka!!
Staś potrzebuje leczenia , które da mu szansę na lepsze, zdrowsze życie. Każda, nawet najmniejsza wpłata, ma ogromne znaczenie. Razem możemy sprawić, że Staś otrzyma niezbędną pomoc!
Wesprzeć zbiórkę można poprzez stronę:
Drodzy Rodzice,
Nasze przedszkole dołączyło do projektu
Zmień codzienne trudności w relacje pełne zrozumienia i współpracy – bez krzyku i frustracji.

Aktywacja dostępu dla rodziców:
https://strefa.porozumieniebezkrzyku.pl/aktywacja.php?preschool_code=PPJ86P
Rodzice mogą również aktywować dostęp alternatywną metodą: wystarczy, że wejdą na stronę główną platformy:
https://strefa.porozumieniebezkrzyku.pl
i spróbują wejść do środka. System automatycznie przekieruje ich do formularza aktywacyjnego na którym będą mogli wpisać kod Państwa przedszkola:
PPJ86P
Logowanie:
Późniejsze logowanie zarówno dla kadry oraz rodziców będzie zawsze na stronie:
Drodzy Rodzice,
Informujemy, że poniżej zostały umieszczone prezentacje:
„Początek Roku Szkolnego 2025/2026”:
Rozpoczynamy Nowy Rok Przedszkolny
„Standardy Ochrony Małoletnich”:
Materiały te były już przedstawiane podczas zebrań z Rodzicami, a teraz udostępniamy je również online, aby każdy z Państwa mógł w dogodnym czasie się z nimi zapoznać.
Uchwała Nr III/29/2024 Rady Gminy Goczałkowice – Zdrój z dnia 25.06.2024 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego, w którym kończą 6 lat w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Goczałkowice – Zdrój – link:
Określenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego, w którym kończą 6 lat w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Goczałkowice – Zdrój
Zarządzenie w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w Publicznym Przedszkolu nr 2 w Goczałkowicach – Zdroju od 1 września 2023 r. – link:
Zarządzenie w sprawie zasad i opłat za korzystanie z posiłków w Publicznym Przedszkolu nr 2
Informacja o ubezpieczeniu dzieci na rok szkolny 2025/2026.
Odpowiadając na prośbę zgłoszoną przez rodziców w trakcie posiedzenia Rady Rodziców poniżej prezentuję informację dotyczącą oferty ubezpieczenia:
Szanowni Rodzice,
Informujemy, że w roku szkolnym 2025/2026 nasze przedszkole postanowiło udostępnić indywidualną możliwość zawarcia ubezpieczenia NNW dzieci , tzw. NNW szkolnego.
Jako placówka otrzymaliśmy specjalny link do e-ulotki, umożliwiający Państwu zakup indywidualnego ubezpieczenia szkolnego z 10% zniżką.
https://bezpieczny.pl/ubezpieczenia-dzieci/07610
UWAGA:
Rodzice, którzy już w zeszłym roku skorzystali z oferty Bezpieczny.pl, przed zakończeniem ochrony ubezpieczeniowej otrzymają stosowne powiadomienia o możliwości kontynuacji umowy ubezpieczenia (wiadomość e-mail i SMS) z zachowaniem 10% zniżki.
Na portalu bezpieczny.pl Rodzic samodzielnie wybiera zakres ubezpieczenia i składkę, które najbardziej odpowiadają jego oczekiwaniom, preferencjom i potrzebom. Co ważne, w ramach jednej polisy może ubezpieczyć również swoje pozostałe dzieci.
Po wypełnieniu wniosku o zawarcie ubezpieczenia, polisa zostanie wysłana na adres e-mail wskazany przez Rodzica.
W przypadku trudności z zawarciem ubezpieczenia mogą Państwo skorzystać z technologii zdalnego wsparcia. Po przejściu na stronę bezpieczny.pl w e-ulotce wyświetlą się Państwu dane kontaktowe do lokalnego Pośrednika obsługującego naszą szkołę. Mogą Państwo skontaktować się z nim i otrzymać pomoc w zakupie ubezpieczenia i wypełnieniu wniosku, bez wychodzenia z domu i na ekranie Państwa komputera.
W sprawie wszelkich pytań czy wątpliwości odnośnie ubezpieczeń na portalu Bezpieczny.pl prosimy o kontakt z : Mariusz Bolik, Tel. 668 840 932, E-mail: mbolik@bezpieczny.pl, www.mariuszbolik.pl
Drodzy Rodzice.
Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej zakładki Przedszkole – „DOBRE PRAKTYKI – link:
https://przedszkole2goczalkowice.pl/dobre-praktyki
Znajdziecie tam opisy, realizowanych w roku szkolnym 2024/2025, projektów edukacyjnych- linki:
„Klub Zdrowego Przedszkolaka” 2024/2025 – podsumowanie projektu
„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” 2024/2025 – podsumowanie projektu
„Bos(o)oddechowy” 2024/2025 – podsumowanie projektu
„Kubusiowi przyjaciele natury” 2024/2025 – podsumowanie projektu


























































